Otursdag

Det är min otursdag idag, en av många nu det senaste.
Det började emd att jag försov mej och när jag vaknade fannas det  ingen ström i hela huset och jag hade tjugofem minuter tills jag behövde åka. Men det klarar jag ju tänkte jag.
Men när klockan var ungefär åtta minuter kvar till skolan började och jag sprang ut till moppen utan att ha ätit frukost, så kom jag på att jag inte hade någon bensin i moppen, eller inte mycket iaf för jag hade kört runt med den hela dagen igår med mätaren på empty. Vad skulle jag göra?  Jag kunde ju inte cykla för då skulle jag komma alldeles försent... Jag satte mej på mopeden ändå och hoppades på det bästa... Men det funkade inte så bra när jag var mitt i brättingstorp så stannade den. Precis utan för Antons hus. FAN. Då var klockan tre minuter i nio och vi hade börjat för två minuter sedan.
Jag handlade i panik. Jag ledde in mopeden på Antons infart, det dom blir säkert inte sura tänkte jag. Sedan SPRANG jag hem till Emma och tog en cyckel och cyklade iväg. "Åh äntligen, det här går nog bra", tänkte jag.
Men Nej!
När jag inte hade cyklat mer än bara några hundra meter fasnade mitt skosnöre i kedjan! Cyklen stannade och jag fick börja försöka få loss det....   efter några minuter var jag klar och kunde börja cykla igen men då fastnade jag i något i cyklen och det blev ett stort hål i mina tights..... Åh!  Jag började cykla och var framme tjugofem minuter för sent.

Bara tjugofem minuter rätt Bra jobbat ändå.

Det var min morgon.

Men efter det har jag inte haft så mycket otur.
Vi hade provmatlagning på HK:n. Peter, Johan och jag gjorde köttferssoppa och bakade bröd.
Det blev jätte gott! Till eftret åt vi pannkakor och äppelpaj!  Jag har nog alldrig varit så mätt.
(Eller kanske inte alldring, det är ett väldigt starkt ord, men det var längesen. ;] )

Sedan hade vi slöjd och jag lärde mej sticka, Jag var kass på det. Men det var  ju första gången.

No-Provet gick helt ok, Jag har ALDRIG varit så nervös innat ett prov. Det känndes seriöst  som jag skulle spy hela dagen. Efter provet pratade Maria med mej, hon sa att jag inte får ha så höga krav på mej själv, och att jag inte fick gå omkring och tro att hon skulle sänka mej. Jag kunde inte svara för jag var så himla lättad över att det var över.

Imådags klippte jag mej, det blev ingen skilnad, men edt var precis vad jag ville så det var bra. Efter det så gick jag till skredderiet och fikade och pluggade mej Jennifer, Alexandra, Julia, Emma och Viktor. Det var jätte mysigt.

Ikväll är det Heroes!

Nu ska jag inte skriva mer...

Ha det bra.
Moa




Jag är så sugen på att se The Holiday, det var så längesen.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej, du får komma hem till mig och titta på den:D Den är så bra!!!

2008-09-14 @ 11:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback